ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΚΑΚΟΒΟΥΛΩΝ ΚΛΗΣΕΩΝ


Πολλοί άνθρωποι γύρω μας, ίσως κι εμείς οι ίδιοι, έχουν δεχτεί κλήσεις από κακόβουλους εραστές της αναστάτωσης, άλλοτε σε ήπια και άλλοτε σε μεγαλύτερη συχνότητα ή περιεχόμενο. Οι άνθρωποι αυτοί, άγνωστοι αρχικά τουλάχιστον, μέσω ευφάνταστων τεχνικών απόκρυψης του αριθμού από τον οποίον καλούν τα θύματά τους, ο οποίος πολλές φορές δεν είναι ο κύριος αριθμός τους,  καταφέρνουν και διατηρούν την ανωνυμία τους.

Ορισμένες φορές, η επιλογή του θύματός τους είναι εντελώς τυχαία, καθώς αρέσκονται στο να πληκτρολογούν τυχαία δεκαψήφιους αριθμούς, οι οποίοι σίγουρα θα αντιστοιχούν σε κάποιον πολίτη. ’λλες φορές, πάλι, οι θύτες της απάτης αυτής γνωρίζουν πολύ καλά πού καλούν, είναι δηλαδή στοχευμένη η κλήση τους προς ένα συγκεκριμένο
τηλεφωνικό αριθμό
, άρα και προς ένα συγκεκριμένο άτομο. Ανάλογα, τέλος, με την αντίδραση του θύματος και τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται την ενοχλητική αυτή κατάσταση, ο θύτης μπορεί να συνεχίζει το έργο του με μεγαλύτερο ενθουσιασμό από πριν ή να συνεχίζει σε ίδιους ρυθμού, πάντως δύσκολα σταματά να ενοχλεί., ενισχύοντας έτσι την αγανάκτηση του θύματός του.
 

Μόνη λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι, ο άνθρωπος που δέχεται τις ενοχλητικές αυτές κλήσεις, να τον υπεύθυνο αυτών των κακόβουλων κλήσεων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με δύο τρόπους: Πρώτον, να απευθυνθεί ο δέκτης των ενοχλητικών κλήσεων στην εταιρεία τηλεφωνίας της οποίας είναι συνδρομητής ο ίδιος και να αιτηθεί τον εντοπισμό των κακόβουλων κλήσεων. Δεύτερον, μπορεί να απευθυνθεί στο πλησιέστερο σ’ αυτό αστυνομικό τμήμα και να ζητήσει την άρση απορρήτου του αριθμού που τον ενοχλεί με εισαγγελική παρέμβαση.
 

Η αποτελεσματικότητα αυτών των πρακτικών εντοπισμού κακόβουλων κλήσεων αποτελεί θέμα που έχει απασχολήσει και ενίοτε διχάζει τις αρμόδιες αρχές. Σε αυτό το θέμα έχουν πάρει θέση και οι εισαγγελείς του Αρείου Πάγου, αλλά και η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (Α.Δ.Α.Ε.) συμφωνώντας πολλές φορές μεταξύ τους αλλά και διαφωνώντας σε αυτό το κρίσιμο και τόσο σημαντικό θέμα. Ωστόσο, η εύρεση και εφαρμογή του ενδεικτικότερου τρόπου εφαρμογής της διαδικασίας άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών παρακωλύεται από τα διάφορα προβλήματα πρακτικής φύσεως που ενισχύουν τα διλήμματα και τις διχογνωμίες μεταξύ των εταιριών τηλεπικοινωνίας.
 

Όσον αφορά την Α.Δ.Α.Ε., δηλαδή την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών, είναι μία ανεξάρτητη αρχή με αυτοτελή διοικητική δομή, που προβλέπεται από το Ν.3115/2003. . Στις βασικές αρμοδιότητές της ανήκει η προστασία του απορρήτου έγγραφης και οποιουδήποτε άλλου τύπου επικοινωνίας. Βάσει του νόμου, λοιπόν, αναλαμβάνει τον έλεγχο εφαρμογής της σχετικής νομοθεσίας, αλλά και τη διαδικασία άρσης του απορρήτου, όταν αυτό χρειαστεί. Το προσωπικό της συνίσταται σε 7 τακτικά μέλη και 7 αναπληρωματικά, τα οποία, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, απολαμβάνουν πλήρη προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία.

Η επιλογή τους γίνεται από τη
Βουλή
και προϋποθέτει την ευρεία κοινωνική αποδοχή τους, την επιστημονική τους κατάρτιση και την επαγγελματική τους ικανότητα στο νομικό τομέα ή στον τεχνικό τομέα των επικοινωνιών. Τέλος, να σημειωθεί πως η λειτουργία της Α.Δ.Α.Ε. στηρίζεται στις αρχές της διαφάνειας, της αμεροληψίας και της εχεμύθειας.
 

Ο τρόπος με τον οποίο δρα και παρέχει το έργο της στους πολίτες η Α.Δ.Α.Ε. –μεταξύ των άλλων και του εντοπισμού κακόβουλων κλήσεων- είναι πολύ σαφή και συνοπτικά τον περιγράφουμε ως εξής: Αρχικά, ο ενδιαφερόμενος  συνδρομητής σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας υποβάλλει αίτηση στον πάροχό του (άρθρο 4 Πράξης Α.Δ.Α.Ε.). Αυτός, με τη σειρά του, προβαίνει σε εξουδετέρωση της δυνατότητας μη αναγραφής της καλούσας γραμμής για το χρονικό διάστημα που έχει ζητήσει ο συνδρομητής – και το οποίο δε μπορεί να ξεπερνά τις 15 μέρες. Μάλιστα, η ενεργοποίηση αυτού του διαστήματος ξεκινά δύο εργάσιμες ημέρες μετά την ημερομηνία παραλαβής της αίτησης από τον δικαιούχο (άρθρο 5 § 1 Πράξης Α.Δ.Α.Ε.).

Το σύνολο των στοιχείων που θα καταγραφούν στο διάστημα αυτό – ημερομηνία, ώρα, διάρκεια κλήσης και αριθμός του καλούντος τηλεφώνου – θα διατεθούν από τον πάροχο στον συνδρομητή άμεσα μετά τη λήξη της χρονικής προθεσμίας του εντοπισμού.

 

Όπως καταλαβαίνουμε, η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου είναι μια ιδιαίτερα σοβαρή διαδικασία και, για να το γνωρίζουμε, ότι συνεπάγεται αυτή και οι επιμέρους διαδικασίες της ορίζεται από το άρθρο 19 του Συντάγματος της Προεδρευομένης Δημοκρατίας της Ελλάδος.  Συγκεκριμένα, μόνο λόγοι εθνικής ασφάλειας ή διακρίβωσης ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων μπορούν να την επιβάλλουν.
 

Κλείνοντας, πρέπει να παραδεχτούμε, ότι πάντα θα υπάρχουν κακόβουλοι άνθρωποι, ανεξάρτητα από ό,τι προηγήθηκε. Οι αρμόδιες αρχές και οι εταιρείες τηλεπικοινωνίας, σίγουρα, μπορούν να βοηθήσουν στον εντοπισμό κακόβουλων κλήσεων, αλλά μερικές φορές ο Νόμος είναι δεσμευτικός, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να λύσουν εντελώς το πρόβλημα. Σε αυτό το σημείο, μπορούμε κάλλιστα να απευθυνθούμε σε έναν ιδιωτικό ερευνητή ή  ντεντέκτιβ, όπως είναι ευρέως γνωστός. Ο ντεντέκτιβ με γνώμονα την εμπειρία, τον επαγγελματισμό και την άριστη τεχνογνωσία μπορεί να καταφέρει και να υλοποιήσει τον εντοπισμό κακόβουλων κλήσεων.

Πολλοι κατα καιρους βρεθηκαμε στην αναγκη, αλλοτε μεγαλυτερη και αλλοτε λιγοτερο σημαντικη, να εντοπισουμε καποιο κινητο τηλεφωνο.


read more

Πολλοι ανθρωποι γυρω μας, ισως κι εμεις οι ιδιοι, εχουν δεχτει κλησεις απο κακοβουλους εραστες της αναστατωσης, αλλοτε σε ηπια και αλλοτε σε μεγαλυτερη συχνοτητα η περιεχομενο

read more